Kancelaria Prawna WSS Hećman & Kądziołka s.c. -
58 380 07 07 Google+
Łukasz Hećman - zdjęcie

Łukasz Hećman

Prawnik z wieloletnim stażem w zakresie ubezpieczeń i odszkodowań, a także szerzej, w prawie cywilnym. Doktorant nauk prawnych. Autor wielu publikacji naukowych. Bogatszy w doświadczenie zebrane w pracy w jednym z największych zakładów ubezpieczeń w Polsce i Europie.

Świąteczne (i nie tylko) zakupy czyli krótki poradnik konsumenta

Dodano: 07 grudnia 2016 / Kancelaria WSS / Brak komentarzy 

Miesiąc grudzień to czas wzmożonych zakupów. Nie tylko z uwagi na świąteczne prezenty, ale często także po prostu na promocje czy ciekawe, specjalnie na tę okazję wypuszczane, zestawy lub kolekcje. Z uwagi na powyższe, postanowiliśmy przekazać Państwu parę cennych porad prawnych, a przy okazji, obalić kilka mitów związanych z zakupowym szaleństwem. Oto one:

Paragon

„Bez okazania paragonu, sklep nie uwzględnia reklamacji”
Od czynności okazania paragonu, sklep nie może uzależniać wszczęcia procedury reklamacyjnej. Obecnie istnieje kilka możliwości udokumentowania dokonania zakupu w danym miejscu.

Oryginalne opakowanie

Rzecz zakupioną przez internet, którą pragniemy zwrócić, powinna być zapakowana w oryginalne opakowanie. Jednakże umożliwienie odstąpienia od umowy, nie może być uzależnione jedynie od faktu braku takiego opakowania. W tymi miejscu trzeba jednak także zauważyć, iż są produkty, których otwarcie z oryginalnego opakowania, może uniemożliwiać zwrot – np. zafoliowane gry video.

Cena produktu przy kasie różni się od tej na półce

Cena konkretnego produktu uwidoczniona na półce sklepowej, powinna zgadza się z tą, którą usłyszymy przy kasie. W przypadku różnicy na naszą niekorzyść, sprzedawca powinien sprzedać nam przedmiot za cenę określoną na półce.

Reklamacja przecenionego towaru

Towar, który został przeceniony z uwagi nie na jego wadę (jako przyczynę przeceny) a np. w związku z faktem być modelem ubrania ze starszej kolekcji, podlega reklamacji tak jak towar w cenie pierwotnej.

Zwrot towaru

Towar zakupiony w sklepie internetowym możemy zwrócić, co ważne bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od jego zakupu. Niestety odmiennie ma się sprawa ze zwrotem towaru zakupionym w sklepie tzw. stacjonarnym. Choć obecnie wiele sklepów prowadzi praktykę prokliencką i pozwala nieużywany towar zwrócić, to jednak żadne przepisy prawa nie obligują sklepu do takich praktyk. Jest to dobra wola sprzedawcy i w tym przypadku może np. zaistnieć konieczność okazania paragonu.

Mamy nadzieję, że powyższe porady okażą się Państwu pomocne. W przypadku problemów w egzekwowaniu swoich praw na różnych stopach życiowych, zachęcamy do kontaktu z naszą Kancelarią poprzez naszą stronę www, email, telefon lub portal na FB. Postaramy się pomóc.

Zachęcamy także do polubienia i obserwowania naszego profilu Facebook’owego gdzie będą Państwo mieli okazję przeczytać więcej porad, które mogą okazać się dla Państwa przydatne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *