Kancelaria Prawna WSS Hećman & Kądziołka s.c. -
58 380 07 07 Google+
Łukasz Hećman - zdjęcie

Łukasz Hećman

Prawnik z wieloletnim stażem w zakresie ubezpieczeń i odszkodowań, a także szerzej, w prawie cywilnym. Doktorant nauk prawnych. Autor wielu publikacji naukowych. Bogatszy w doświadczenie zebrane w pracy w jednym z największych zakładów ubezpieczeń w Polsce i Europie.

Świąteczne (i nie tylko) zakupy czyli krótki poradnik konsumenta

Dodano: 07 grudnia 2016 / Kancelaria WSS / Brak komentarzy 

Miesiąc grudzień to czas wzmożonych zakupów. Nie tylko z uwagi na świąteczne prezenty, ale często także po prostu na promocje czy ciekawe, specjalnie na tę okazję wypuszczane, zestawy lub kolekcje. Z uwagi na powyższe, postanowiliśmy przekazać Państwu parę cennych porad prawnych, a przy okazji, obalić kilka mitów związanych z zakupowym szaleństwem. Oto one:

Paragon

„Bez okazania paragonu, sklep nie uwzględnia reklamacji”
Od czynności okazania paragonu, sklep nie może uzależniać wszczęcia procedury reklamacyjnej. Obecnie istnieje kilka możliwości udokumentowania dokonania zakupu w danym miejscu.

Oryginalne opakowanie

Rzecz zakupioną przez internet, którą pragniemy zwrócić, powinna być zapakowana w oryginalne opakowanie. Jednakże umożliwienie odstąpienia od umowy, nie może być uzależnione jedynie od faktu braku takiego opakowania. W tymi miejscu trzeba jednak także zauważyć, iż są produkty, których otwarcie z oryginalnego opakowania, może uniemożliwiać zwrot – np. zafoliowane gry video.

Cena produktu przy kasie różni się od tej na półce

Cena konkretnego produktu uwidoczniona na półce sklepowej, powinna zgadza się z tą, którą usłyszymy przy kasie. W przypadku różnicy na naszą niekorzyść, sprzedawca powinien sprzedać nam przedmiot za cenę określoną na półce.

Reklamacja przecenionego towaru

Towar, który został przeceniony z uwagi nie na jego wadę (jako przyczynę przeceny) a np. w związku z faktem być modelem ubrania ze starszej kolekcji, podlega reklamacji tak jak towar w cenie pierwotnej.

Zwrot towaru

Towar zakupiony w sklepie internetowym możemy zwrócić, co ważne bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od jego zakupu. Niestety odmiennie ma się sprawa ze zwrotem towaru zakupionym w sklepie tzw. stacjonarnym. Choć obecnie wiele sklepów prowadzi praktykę prokliencką i pozwala nieużywany towar zwrócić, to jednak żadne przepisy prawa nie obligują sklepu do takich praktyk. Jest to dobra wola sprzedawcy i w tym przypadku może np. zaistnieć konieczność okazania paragonu.

Mamy nadzieję, że powyższe porady okażą się Państwu pomocne. W przypadku problemów w egzekwowaniu swoich praw na różnych stopach życiowych, zachęcamy do kontaktu z naszą Kancelarią poprzez naszą stronę www, email, telefon lub portal na FB. Postaramy się pomóc.

Zachęcamy także do polubienia i obserwowania naszego profilu Facebook’owego gdzie będą Państwo mieli okazję przeczytać więcej porad, które mogą okazać się dla Państwa przydatne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *